דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה כאב הראש שלי מנסה להגיד לי? 

מאת    [ 26/08/2010 ]

מילים במאמר: 1050   [ נצפה 2045 פעמים ]

 הקשר בין גוף לנפש הוכח מזמן והינו היום עובדה מוגמרת. מתח הוא אחד מהגורמים המרכזיים המשפיעים על חיינו אך גם על בריאותנו ואיכות חיינו. כאשר אנחנו לא מסוגלים או לא רוצים "לתקשר" את הבעיות הרגשיות שלנו החוצה באמצעות דיבור , הגוף שלנו מדבר איתנו באמצעות כאבים,מחלות ושאר סימפטומים גופניים אשר לעיתים לרפואה אין הסבר פיסי עבורם. ההסבר למחלה הינו פיסי אך מקורותיה נפשיים ועל מנת לפתור את הבעיה,ולא את הסימפטום, יש לגשת לשורש העניין,להבין מהו המצב הנפשי המעסיק את האדם אשר בגינו הוא חווה את הכאב או הסימפטום הפוגם באיכות חייו מבחינה פיסית.

אזורים שונים בגוף מייצגים מערכות רגשיות שונות בנפש האדם. סימפטומים,כאבים ותחלואים שונים מייצגים התמודדיות רגשיות של האדם אשר הוא אינו מביע בצורה תקשורתית, ולכן הגוף "נלחם" בכך, ולעיתים מאלץ את האדם להתמודד עם רגשותיו על ידי טיפול במופע הפיסי שלה. לדוגמא- אדם הסובל כאבי גב או כתפיים, סביר להניח כי הוא חווה מעמסה רגשית רבה אשר יושבת כנטל על כתפיו. ניתן לפטל בכך ע"י רפואה קונבנציונלית,מתן כדורים,פיסיותרפיה ועוד, אך הטיפול הפסיכותרפי ההוליסטי, זה הקושר בין גוף לנפש, יחקור את הבעיה לשורשה (מהו הנושא המעסיק את האדם ומשמש כנטל ומעמסה על כתפיו ומכאן כאביו באיזור זה) ויפתור אותה ולא את הסימפטום אותה היא מציגה או שדרכה היא בוחרת להציג את עצמה.

בסדרת מאמרים זו אסקור בכל פעם מספר מהסימפטומים הפיסיים הנפוצים ומהו למעשה המסר הרגשי אותו הם מנסים להעביר לנו:

התכווצות שרירים: מעבר לתופעה הפיסית המופיעה לאחר מאמץ גופני ניכר, או עקב חוסר פעילות גופנית ואי שחרור החומצה הלקטית, ישנו הסבר הוליסטי להתכווצות השרירים- דפוסי החשיבה של האדם תקועים,תפוסים ועליו ללמוד ולשחרר את הדפוסים העייפים ואת ההתנגדויות . אדם הסובל מהתכווצות שרירים, במיוחד בגיל מבוגר, מעיד על רצונו של התת-מודע להנציח את הדברים ולהיאחז בעברו. במידה ואתם סובלים מהתכווצויות שרירים חוזרות בידקו- על מה אתם לא מוכנים לוותר,אילו תבניות מחשבה תוקעות אתכם? מה קושר אתכם לעברכם?

סכרת: סכרת מייצגת מצב של תלות. החולה בסכרת, בעיקר בגילאים המוקדמים ,תלוי באינסולין ובסביבתו. לחולי הסכרת ישנו קושי בקבלת גילויי חיבה ואהבה והמחסור בו או עודף ומצב של עודף שפע. ילדים נוטים לפתח סכרת בעיתות משבר,נטישה ואבדן או,מצד שני, בשל אהבת-יתר ואהבה חונקת. סכרת המופיעה בגיל מבוגר יותר (סוג 2) עשויה לנבוע מהשמנת יתר ומכאן הצורך באכילה רגשית שמקורה בחוסר באהבה או חוסר מסוגלות להעניק אהבה.

אף סתום: לחמצן תפקוד מכריע בתהליך הנשימה אך ישנם זמנים בחיים, בהם האירועים קשים מידי ואין אנו מעוניינים ליטול בהם חלק או לחוות אותם במערכות הרגשיות שלנו. היות ואיננו מסוגלים להפסיק לנשום לגמרי, שהרי אנו מציבים לעצמנו חסמים בדרכי כניסת החמצן, והחיים והארועים, אל גופנו. אף סתום הינה דרכו של הגוף להציב חסם שכזה. בעת שניכר כי האף סתום ניתן לשאול- האם ישנם דברים אשר אני מעוניין "להקיא" מתוכי? האם ישנו מישהו כזה? האם ישנן דעות ודפוסים אשר חוסמים אותך ועליך לשחרר אותם? כמו כן,הריח הינו החוש הראשוני הדומיננטי ביותר. חסימת חוש הריח מונעת מאיתנו גישה אל אותן זכרונות ורגשות אשר הריח אוצר בתוכו.

על מנת לשחרר את הסימפטומים המעיקים עלינו או על מנת להתקדם,עלינו להקשיב לגופנו ולסימנים אשר הוא מנסה לשדר לנו. סימנים אילו מגיעים מהמקומות העמוקים ביותר שלנו,התת-מודע. אל תתעלמו מעצמכם.

אתם מוזמנים לשלוח אלי שאלות בנוגע לסימפטומים המעניינים אתכם ותפיסתם בגישת הגוף-נפש.

את השאלות ניתן לשלוח ל: ori.shaked@gmail.com

כמו כן,ניתן לקבוע פגישה אישית על מנת להתקדם עם הנושאים שלכם- 0524888621

אורי שקד-טיפולים קצרי מועד. מטפל באמצעות גישה לתת-מודע,מוביל ומנחה שינויים אישיים ומקצועיים www.orish.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב